duminică, 20 iunie 2010

Masca "after sun" cu iaurt si miere - homemade


Astazi am reusit si eu in sfarsit sa stau putin la soare, pentru ca in zilele de canicula am avut grija sa evit statul la soare. Am un ten deschis la culoare si daca stau la soare prea puternic, sau prea mult timp ma inrosesc ca un rac, si am parte de mici arsuri.Din cauza asta de cativa ani am grija sa stau la soare doar "cu portia" si niciodata in orele amiezii.

De obicei folosesc creme cu protectie, dar uneori mai uit de ele, sau consider ca soarele nu-i asa de puternic, asa cum a fost si astazi. Pe langa asta, am citit ca de fapt cremele cu protectie solara ne protejeaza impotriva radiatiilor de tip UVB, nu si de efectele radiatiilor UVA, cele care duc de fapt la imbatranirea prematura a pielii si la dereglari ale sistemului imunitar uman. Asa numitul "factor de protectie solara" (SPF) se refera numai la nivelul echivalent de arsura (radiatie UVB), nu si la efectele similare ale radiatiei UVA. Aici gasiti explicatii clare si obiective legate de radiatiile solare si ce creme de protectie solara ar trebui sa alegem.

In consecinta pielea noastra este cea care sufera cel mai tare si in special pielea fetei si cea de pe decolteu, fiind mai intens expuse la soare.

Cum putem contracara aceste efecte ? Prin folosirea cremelor care contin si protectie UVA (nu doar UVB), dar si printr-o EXTRA-HIDRATARE a pielii dupa expunerea la soare.

Astfel ca eu mi-am inventat propria reteta de masca "after sun" pentru fata si decolteu cu iaurt si miere, dar poate fi folosita si pentru corp atunci cand ati abuzat cu statul la soare, mai ales ca are un efect racoritor foarte placut.

Mierea este ingredientul care ajuta celulele sa se regenereze, iar iaurtul este cel care ofera hidratarea necesare.

Dupa o zi de stat la soare (chiar si numai pentru cateva ore), ideal este ca seara sa aplicam o masca pentru fata si gat:
- un iaurt cu continut bogat de grasime, pentru ca pielea este foarte deshidratata, si oricum ea isi ea doar atat cat are nevoie, masca fiind indepartata la final (nu ca la creme cand masam si intra toata in piele)
- o lingurita de miere poliflora, care prin continutul de enzime si vitamine va reda pielii elasticitatea, prevenind astfel aparitia ridurilor
- putina zeama de grafuit, pentru persoanele cu ten gras, zeama de grafuit fiind putin astringenta, dar si plina de vitamine in acelasi timp.

Persoanele care au ten uscat, pot sa inlocuiasca zeama de grafuit cu banane pisate, care nu irita tenul sensibil, si ofera aportul necesar de vitamine.

Dupa ce stati 10-20 min (cu cat mai mult cu atat mai bine) cu aceasta masca o spalati cu apa calduta, si veti constata ca aveti o piele foarte fina si cu o elasticitate placuta.

Va sfatuiesc sa nu stati cu masca pe fata in casa pe semi-intuneric pentru ca riscati sa fiti linsate de propriul sot ;) Sotul meu s-a speriat rau cand m-a vazut...mai ales ca stateam cu capul dat pe spate pe canapea....a crezut ca e o mumie....a facut o fata ;))

Un comentariu:

  1. Interesanta masca. Pana acum nu am folosit iaurtul in niciuna din testarile mele, dar o sa il am in vedere de acum inainte.

    Mie imi place sa mai folosesc albusul de ou pentru ca are in compozitia sa colagen care ajuta la refacerea pielii. Stiu ca este recomandat chiar si dupa arsuri usor grave (cand iti pica ulei incins pe mana, apa fierbinte etc) si am inteles ca pielea se reface extrem de bine.

    Poti incerca deci sa inclocuiesti iaurtul cu albus de ou. Daca este de gaina de tara, cu atat mai bine.

    RăspundețiȘtergere